Alegeți țara sau regiunea dvs.

Close
conectare Inregistreaza-te E-mail:Info@infinity-electronic.com
0 Item(s)

Imec privind orașele viitoare

Se numește: Orașe viitoare.

Este vorba de Jan Adriaenssens, Directorul Orașului Lucrurilor de la Imec.

Totul e despre cutiile de scrisori, designeri de moda si scutere: orasul viitorului unde vei dori cu siguranta sa traiesti.


A trăi în oraș? Foarte plăcută, pentru că totul este aproape de o parte și ușor de ajuns - plus că nu se plictisește niciodată. Un lucru este sigur: orașul viitorului nu trebuie să fie plictisit și gri sau supraaglomerat.

Adriaenssens crede într-un oraș cu o mulțime de verdeață și o mulțime de flexibilitate. Flexibilitatea în transport și flexibilitatea în utilizarea spațiilor. Tehnologia Smart City este modalitatea ideală de a adăuga această flexibilitate orașului.

Toată lumea se îndreaptă spre oraș

Potrivit Națiunilor Unite, aproape 70% din populația lumii va locui în viitor în orașe (2050).

În țările occidentale, aceasta va însemna că trebuie să renunți la "casa detașată cu o grădină mare".

Acest vis este de neconceput pe termen lung. Avem nevoie de mai multe păduri și spații verzi pentru a acționa ca un plămân verde pentru planeta noastră, dar înseamnă că nu toată lumea va putea să aibă propriul patch de grădină.

Deci va trebui să ne organizăm și să ne mutăm în orașe, în apropierea locurilor de muncă, școlare, facilități de agrement și magazine.

Și pentru a crea cât mai mult spațiu în oraș pentru copaci și parcuri - esențiale pentru a asigura o bună calitate a aerului și pentru a absorbi apa de ploaie - clădirile înalte sunt adesea cea mai bună soluție.

Figura 1: Previziunile ONU privind urbanizarea la nivel mondial și mărimea orașelor până în 2030. (Sursa datelor: Perspective de urbanizare mondială. Revizuirea din 2018.

Există o mulțime de oportunități pentru adaptarea orașelor existente, astfel încât mai mulți oameni să poată trăi în ele în mod armonios, cu o mulțime de verdeață în vecinătate și abilitatea de a se deplasa eficient în oraș.

Tehnologia va juca un rol major în a face acest lucru realitate. Au existat deja câteva încercări de a construi "orașul ideal" de la zero, deși nu au fost întotdeauna de succes. Gândiți-vă de Brasilia, de exemplu, create de arhitectul strălucit Oscar Niemeyer, din nimic, într-o chestiune de ani de la 1956.

Fiecare detaliu a fost planificat cu grijă și au fost aplicate cele mai recente informații despre orașele și construcțiile urbane. Și a devenit un oraș minunat, dar nu foarte "plin de viață".

De atunci, Brasilia și-a găsit dinamica urbană, dar primii ani ai orașului au subliniat pericolele impunerii designului utopic și exagerat, precum și organizarea totul prea rigidă.

Figura 2: Brasilia, un oraș construit din nimic și proiectat de planificatorii urbani inteligenți, a fost o ilustrare a pericolelor care permit ca designul și organizarea utopică să fie prea rigide.

Alte exemple de orașe noi în care nimeni nu vrea să meargă și să trăiască include așa-numitele "orașe fantomatice" din China, care făceau parte dintr-un megaplan pentru a reloca 300 de milioane de chinezi din țară în oraș.

Acestea sunt exemple de orașe noi în care nimeni nu vrea să meargă și să trăiască. Așadar, ar fi mai bine să permitem orașelor să crească organic - deși, desigur, aceasta creează, de asemenea, multe provocări pe cont propriu - și pentru a regândi anumite zone ale orașului și scopurile pentru care sunt folosite.

Aplicații de mobilitate care înlocuiesc mașinile noastre

Una dintre marile provocări cu care se confruntă astăzi orașele este automobilul. Autoturismele ocupă o mare cantitate de spațiu: undeva să le parcheze peste noapte, în altă parte să le parcheze în timpul zilei, drumurile principale arteriale și nenumărate benzi de trafic.

Asta înseamnă mult (de obicei prea mult) "junglă de beton", care nu este de fapt de dorit într-un oraș verde. Dar, până în 2035, nu toți vom dori să mai avem propria noastră mașină. Vom folosi mai mult mijloacele de transport comune, cum ar fi mașinile partajate (fără șofer), dar și bicicletele și triciclurile de transport, scuterele și așa mai departe. Apoi adăugați autobuze, metrouri, trenuri ușoare și trenuri la ecuație.

Într-un cuvânt, mobilitatea noastră viitoare devine "CASE": conectată, autonomă, partajată, electrică.

Aceasta va însemna o ofertă extrem de diversă a diferitelor moduri de transport. Dar, în acea ofertă largă, se ascunde un pericol: vor exista o mulțime de diferiți furnizori de biciclete și mașini comune. Problema este că, cu un abonament de la furnizorul X, nu vei putea să angajezi o bicicletă de la furnizorul Y.So va trebui să fie pusă în aplicare o anumită formă de comandă pentru a controla haosul respectiv.

"Nu vom plăti pentru biciclete comune care aparțin în mod specific lui x, dar în schimb vom plăti pentru" mobilitate "generală. Vom avea furnizori de servicii care să integreze toate diferitele mijloace de transport comune într-un singur sistem și care ne vor oferi "mobilitatea ca serviciu". "

Introduceți locația dvs. curentă și destinația dorită într-o aplicație și primiți propuneri de modalități de a ajunge acolo. Furnizorii de vehicule comune - inclusiv transportul public, desigur - își vor deschide toate sistemele de informare și de ticketing în timp real pentru aplicație. Desigur, vor exista în continuare aplicații de mobilitate diferite, dar fiecare dintre ele va avea un accent special, cum ar fi B2B sau concentrându-se pe mobilitatea ecologică etc. În Flandrați, aveți deja aplicații de integrare cum ar fi Olympus și Whim.

Figura 3: Mobilitatea ca serviciu "va fi tendința viitorului (apropiat). Folosind o singură aplicație, vom putea organiza întreaga noastră călătorie: cumpărați un bilet de tren, închiriați o bicicletă electrică partajată pe distanțe lungi de la stație la orașul sau orașul din apropiere, călăriți pe un scuter partajat în orașul aglomerat etc. Un exemplu este aplicația Whim, care este utilizată în prezent la Helsinki, Birmingham și Anvers.

Cu toate acestea, popularitatea acestei diverse oferte de metode de transport poate crește atât de repede încât pune aranjamentele existente în oraș sub presiune prea mare.

De exemplu, gândiți-vă la biciclete electrice și scutere (comune) care sunt în prezent toate furia în orașele americane și europene și care cauzează situații periculoase pe căile de ciclism pe care atât bicicletele electrice, cât și bicicletele standard trebuie să le utilizeze.

Este dificil să repari acest lucru deoarece planificarea urbană mai statică nu permite adaptarea flexibilă a alocării spațiilor.

Dar tehnologia Smart City poate ajuta aici, făcând obiectivul static al anumitor locații din oraș mai flexibil. Acest lucru poate depinde de vreme, de timpul zilei, de presiunea traficului etc.

De exemplu, banda de circulație centrală poate rula într-o direcție dimineața și pe cealaltă seara.

Sau o bandă de circulație pentru mașini devine o cale de ciclism dimineața, aproape de o școală sau un parc de mașini devine un teren de baschet în weekend - și așa mai departe.

Și, prin colectarea de date, vizualizarea fluxurilor de trafic, controlarea centrală a panourilor digitale deasupra șoselei, instalarea și înlăturarea automată a barelor de circulație etc., modul de organizare a orașului poate fi mai flexibil și mai eficient. Desigur, pentru ca acest lucru să se întâmple, diversele departamente din cadrul orașului vor trebui să colaboreze foarte strâns și să urmărească atingerea unui obiectiv comun.

Figura 4: Furnizarea de vehicule comune în oraș va crește enorm. Un exemplu este popularitatea curentă a scuterelor comune, cum ar fi Troy.

Fiecare cartier trebuie să aibă propria căsuță poștală 2.0

În prezent, nu numai automobilele noastre blochează traficul urban, ci și vehiculele de livrare necesare pentru a ne aduce comenzile online.

Diferitele companii de livrare lucrează independent una de cealaltă, dar uneori au nevoie să livreze pachete în același loc. Logistica urbană, cum ar fi aceasta, ar putea fi mult mai eficientă, iar în viitor ar trebui să fie posibilă o integrare mai bună și mai bună.

Ca rezultat, colaborarea dintre diferiți furnizori va fi încurajată - și chiar obligatorie - de către autorități pentru a scuti o parte din presiunea asupra mobilității urbane.

De asemenea, vehiculele nu vor mai fi livrate la fiecare locuință individuală. Micro-butuci de cutii de scrisori ar putea fi înființate pentru a servi fiecare stradă sau raion.

Acestea ar fi casetele cu două căi: pentru a vă pune rufele în cutie pentru ca un furnizor de servicii să se ridice, în timp ce un alt furnizor vă depozitează cumpărăturile în aceeași cutie.

Totul este apoi orchestrat printr-un singur serviciu integrat de livrare. Puteți vedea acest lucru chiar acum cu casetele Bringme și Cubee care sunt utilizate în mod flexibil de către diferiți utilizatori și furnizori de livrare pentru a gestiona pachetele.

Figura 5: Astăzi, există deja casete Bringme, care oferă o modalitate mai eficientă de livrare a pachetelor. În viitor, sistemele ca aceasta vor fi extinse în continuare pentru fiecare district pentru a face logistica urbană mai eficientă.

Iată colecția de iarnă: acum să folosim imprimanta 3D

Un alt mod de a ușura logistica urbană este de a produce pe plan local. Acest lucru ar putea însemna ca serele să fie atașate la supermarketuri, zone de grădină ale orașului sau agricultura verticală, în care plantele cresc în lumină artificială în straturi deasupra celeilalte și așa mai departe.

Dar alte lucruri, cum ar fi hainele, pot fi de asemenea produse local. De exemplu, hainele pot fi produse la dimensiunea și nevoile noastre exacte la centrele de imprimante 3D din oraș.

Nu recurgerea la producția de masă ar reprezenta un salt imens pentru mediul înconjurător și - mai bine - hainele ne-ar potrivi mai bine.

Acest lucru ar potrivi cu siguranță oamenilor în scaune cu rotile care au nevoie de haine speciale, care iau în considerare faptul că ei petrec mult timp ședinței.

Dar asta ar însemna să-ți iau rămas bun de la cele minunate magazine de designer din oraș? Cu siguranta nu! Încă vom putea să mergem și să admirăm hainele în minunatele lor expoziții tentante. Dar de acum încolo veți avea propriul dvs. strat "Dries Van Noten" - colecția de iarnă 2018 nu 5 - făcută perfect dimensiunii și culorii dorite, produsă la centrul de tipărire 3D din cartierul local.

Vedem deja această tendință de personalizare a încălțămintei de sport de la Nike sau a mașinilor. Compania flamandă de software Twikit este specializată în acest domeniu. Planeta ar beneficia și mai mult de producția locală, deoarece produsele nu vor mai trebui să călătorească la jumătatea lumii pentru a ajunge la ușa din față.

Figura 6: În viitor vom produce hainele noastre cu imprimante 3D, fie acasă, fie la centrele de imprimante 3D din oraș.

Designerii își vor crea în continuare propriile colecții. Numai că nu vor mai fi produse în număr atât de mare, ci la dimensiunea și cerințele clienților la centrele de imprimante 3D.

Această rochie de la designerul de modă Danit Peleg provine dintr-o colecție imprimată 3D. (Credite foto: Daria Ratiner); video: https://www.youtube.com/watch?v=3s94mIhCyt4]

Cum contribuie imec la acest viitor?

În programul său "Orașul lucrurilor", imec investighează modul în care tehnologia poate îmbunătăți viața în oraș. Imec colaborează cu industria, guvernele, grupurile de cercetare și cetățenii. De exemplu, imec dezvoltă tehnologia senzorilor, precum și prelucrarea și vizualizarea datelor pentru orașul viitorului. Acești senzori măsoară calitatea aerului sau a apei fluviale.

De asemenea, ele țin un ochi pe nivelurile apei (proiect în colaborare cu departamentul de pompieri din Anvers). În timp ce calitatea și fiabilitatea senzorilor sunt importante, așa este și modul în care acestea comunică între ele și lumea exterioară.

De aceea, imec conduce, de asemenea, cercetări privind rețelele IoT și 5G. De asemenea, se efectuează o mare măsură de cercetare în ceea ce privește datele deschise în timp real și modelele de referință partajate, astfel încât orașele și alți actori să poată lucra împreună mai ușor și să facă toate soluțiile - existente și noi - interoperabile. Pentru mai multe informații despre cercetarea imec în orașul viitor, vizitați site-ul nostru web.

Imec lucrează, de asemenea, la programul Smart Flanders și la programul Smart Zone din Antwerp pentru a testa tehnologia și algoritmii în situațiile "reale".

Aici, din nou, feedback-ul din partea locuitorilor orașului joacă un rol important în realizarea de progrese.

În fiecare an, imec prezintă tendințele Smart City din punctul de vedere al cetățenilor prin Smart City Meter. Eu, de asemenea, mă interesează implicarea cetățenilor prin co-crearea de noi produse și servicii pentru orașul inteligent.

În 2018, imec și TNO au dezvoltat un Twin Digital al orașului Anvers. Mai multe informații despre acest Digital Twin pot fi găsite și pe această pagină Web.